کفش پای ارا تبریز واحد نمونه کیفى استاندارد شد

در مراسمی از واحدهای نمونه کیفی استاندارد و مدیران کنترل کیفی واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی دیشب در تبریز تجلیل شد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مراسم دو واحد آذربام عایق کار و شرکت صنعتی داداش برادر به عنوان واحد نمونه کیفی استاندارد کشوری انتخاب شدند .
همچنین از واحدهای تولیدی گروه کارخانجات تولیدی مهر اصل، ایران شکلات، شرکت اطمینان آذرگل، صنعتی داداش برادر ( آیدین)، فرآورده های گوشتی بشارت، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی و پلی اتیلن کوثر به عنوان واحد های نمونه کیفی استاندارد آذربایجان شرقی تجلیل شد .
از دیگر واحدهای نمونه کیفی استاندارد این استان که مورد تقدیر قرار گرفتند، می توان به دونار، زمزم آذربایجان، سیلوان، سیم و کابل آذر تبریز، نگین فخر آذربایجان، نفت پاسارگاد، صنایع غذایی شیرین عسل، کابل صائب، صنایع کاشی تبریز، کفش پای آرا، کلر پارس، نوش ایران و کشت و صنعت تکدانه مرند اشاره کرد.
در این مراسم پریسا درخشان از شرکت کفش پای آرا، فاطمه شفیعی از تکدانه، مرتضی مجیدی بیرق از نفت پاسارگاد، سیامک غریب خواجه از تکسان خزر، جبراییل صابری از پگاه آذربایجان شرقی به عنوان مسئولان کنترل کیفی نمونه در سال جاری معرفی شدند.
همچنین از فریبا کریمیان خسرو شاهی از شرکت آذربام عایق کار به عنوان مدیر کنترل کیفی نمونه کشوری تجلیل شد.
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: استانداردسازی موضوعی مهم در تولید و عرضه خدمات محسوب می شود و ارتقای مولفه های آن نیز در دوران پسا تحریم ضروری است .
اسماعیل جبارزاده افزود: صنعتگران آذربایجان شرقی باید با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی مهیا شوند.
وی تاکید کرد : سازمان استاندارد آذربایجان شرقی به عنوان کنترل کننده کیفیت محصولات تولیدی باید خود را به ابزار نوین کنترلی مجهز کند.
جبارزاده همچنین از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان خواست تا در تدوین استاندارد کالاهای مهم صنعتی استان، اداره کل استاندارد را یاری کنند.
وی افزود : استاندارد باید در خدمت افزایش صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی باشد تا دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی این استان در سال گذشته ، روند رو به رشدی را در آینده طی کند.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت : سازمان استاندارد می تواند به عنوان یک مجموعه مطالبه گر برای حفظ حقوق شهروندی گام بردارد.
حجت الاسلام علی مظفری ، ایستایی و رشد نکردن استاندارد را در کشور از آفت های مهم این سازمان دانست و افزود : توسعه شاخص های استاندارد ضروری است و در این میان دستگاه قضایی ضامن تحقق حقوق شهروندی است و این مهم افتخاری برای این دستگاه است.
رییس گروه مشاوران سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم گفت: میزان توسعه استانداردسازی و تعهد به رعایت آن، معیار خوبی برای ارزیابی میزان پیشرفت و تعالی کشور است.
محمدعلی اخوان افزود: التزام به استاندارد، موجب افزایش تولید ناخالص ملی ، کاهش ضایعات و مرگ و میر می شود و سرمایه گذاری کشورهای پیشرفته در این بخش، ضروری است.
وی همچنین با تشریح سامانه خوداظهاری، این روش را رویکردی نوین برای استانداردسازی دانست و افزود : بر این اساس تولیدکنندگان ، استاندارد معتبری را که بر مبنای آن کالاهای خود را تولید می کنند به سازمان ملی استاندارد اعلام کرده و سازمان هم این اظهارات را ثبت و تولید کننده را به رعایت کیفیت ملزم می کند .
اخوان گفت: تا این مرحله هیچگونه نمونه برداری ، آزمایش و کنترلی در طول فرآیند تولید محصول انجام نمی شود و گر خریدار از کیفیت آن محصولات ناراضی نباشد به مراجع ذیربط شکایت می کند و در این مرحله سازمان ملی استاندارد بنا به درخواست مرجع رسیدگی به شکایت ، نظر کارشناسی اعلام می کند.
قره سیدی رومیانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز گفت: اصول اساسی حقوق بشر در قرآن کریم با عنوان کرامت ذاتی انسان ها ذکر شده و هر اقدامی برای استاندارد سازی باید برای توجه به این کرامت صورت گیرد.
شعار روز جهانی استاندارد سال ۲۰۱۵، استاندارد ها زبان مشترک جهانی بر مبنای تعامل مردم در سراسر جهان تعریف شده

نوشته کفش پای ارا تبریز واحد نمونه کیفى استاندارد شد اولین بار در انجمن صنفی کارآفرینان صنعت کفش تبریز پدیدار شد.

منبع: انجمن صنفی کارآفرینان صنعت کفش تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *