ظرفیت صنعت کفش ایران برای بازار داخلی وصادرات زیاد است

دبیر جامعه تخصصی صنعت کفش کشور با بیان این که سالانه بیش از ۱۷۵ میلیون جفت کفش در کشور تولید می شود ، گفت: بخش زیادی هم وارد می شود اما تولیدات داخل برای همه سلیقه ها و با قیمت های مناسب عرضه می شود و کیفیت مطلوبی هم دارد.
علی لشکری در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت:‌ خوشبختانه تولید مواد اولیه طبیعی و مصنوعی برای صنعت کفش در ایران خوب است و باید فرایند تولید و قیمت گذاری این محصولات و مواد اولیه منطقی باشد و امیدواریم با همکاری دولت و صنایع پتروشیمی هزینه های اداری تأمین مواد اولیه کاهش یابد.

رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش گفت: صنعت کفش ایران در رتبه ۱۱ جهان و هفتم اسیا قرار دارد و از نظر میزان مصرف ۱۶ است و در خاورمیانه نخستین تولید کننده محسوب می شود.
وی تصریح کرد : این صنعت ظرفیت ارزآوری و اشتغال‌زایی بالایی دارد که برابر صنعت خودروی کشور نیروی انسانی شاغل دارد و عمده نیروی کار این صنعت خرد و کارگاهی است.
وی گفت: ۹۵ درصد واحدهای تولید کفش کشور واحدهای کوچک و کارگاهی هستند.
لشکری افزود: صنعت کفش تبریز از ارکان مهم این صنعت در کشور است و امروزه به کشورهای اروپایی هم صادرات داریم که نشان دهنده کیفیت تولیدات داخل است و باید رسانه های گروهی و از جمله صدا و سیما برای فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کالاهای داخلی بیشتر تلاش کنند که خوشبختانه روند خوبی دیده می شود.
لشکری گفت: ساماندهی نرخ سود تسهیلات بانکی ، آسان سازی تأمین مواد اولیه و برندسازی و همچنین حمایت از صادرات و مدیریت بازار می تواند ظرفیت تولید صنعت کفش کشور را هم برای بازار داخلی و هم برای بازار خارجی افزایش دهد.
وی با بیان این که کفش های دست دوز در مقیاس پایین تولید می شود ، افزود: فعالان این بخش هم تلاش می کنند از ماشین آلات و فناوری های روز برای افزایش مقیاس تولید استفاده کنند که در کاهش هزینه تمام شده موثر خواهد بود و باید به سمت افزایش میزان تولید در واحد باشیم که به ساماندهی قیمت ها نیز کمک خواهد کرد.
لشکری به شهروندان توصیه کرد در صنعت کفش فقط به دنبال تزئینات نباشند بلکه کفش باید ابتدا ویژگی های سلامت و بهداشت را داشته باشد و پس از آن به شکل ظاهری و تزئینات آن توجه کنیم چون کفش مستقیم با پا در ارتباط است و باید بهداشت و سلامت آن در اولویت باشد و حتماً استانداردها در تولید آن اعمال شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *