حال بازار چرم مصنوعی خوب است

عضو کارگروه تولید و بازرگانی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز گفت: چرم مصنوعی گوی سبقت را از چرم طبیعی گرفته است.

علی‌رضا ملک‌پوری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهارکرد: ایران بهترین نقطه برای تولید چرم مصنوعی در دنیا است؛ چراکه به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی‌اش به راحتی امکان دسترسی به بازار فروش شرق و غرب را دارد و می‌تواند تولیدات خود در این زمینه به فروش برساند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید چرم مصنوعی گوی سبقت را از از چرم طبیعی گرفته و تعداد مشتریان این نوع چرم روز به روز در حال افزایش است.

ملک‌پوری افزود: چرم مصنوعی با وجود داشتن تمام ویژگی‌های چرم طبیعی به مراتب از قیمت پایین‌تری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است و در موارد متعددی قابلیت استفاده دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نساجی البرز ابراز کرد: در گذشته برعکس امروز فرآیند تهیه چرم مصنوعی یک پروسه طولانی‌مدت و زمانبر بود اما با پیشرفت فناوری و بالا رفتن سطح دانش در این زمینه، چرم مصنوعی توانسته از رقبای اصلی خود پیشی بگیرد و بازار را تسخیر کند.

ملک‌پوری تصریح کرد: چرم مصنوعی به عنوان یک جایگزین برای چرم طبیعی پا به عرصه وجود گذاشته تا هیچ الزامی برکشتن حیوانات برای تهیه چرم وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: با افزایش تولیدات چرم مصنوعی زمینه حفظ حیات وحش نیز فراهم می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی مشکلات موجود در مسیر فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: این صنعت برای رشد و توسعه نیاز به حمایت دولت دارد و دراین مسیر باید اقداماتی برای تشویق صادرکنندگان و شرکت فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فراهم شود.

ملک‌پوری تاکید کرد: صنعت چرم در ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت نساجی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و قابلیت رقابت با فعالان حوزه چرم طبیعی را دارد.

وی افزود: برای توسعه صنعت تولید چرم مصنوعی باید فکری به حال نرخ‌های بالای بیمه و کمبود نقدینگی در بین واحدهای فعال این حوزه کرد.

ملک‌پوری در ادامه بر ضرورت توجه به کیفیت تولیدات این حوزه برای تسخیر بازارهای جهانی تاکید کرد و یادآورشد: برای داشتن یک برنامه صادراتی منسجم و موثر به جز حمایت دولت، صادر‌کنندگان نیز باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و از صادر کردن کالاهای بی‌کیفیت به منظور کسب سود بیشتر پرهیز کنند.

عضو کارگروه تولید و بازرگانی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز در پایان گفت: کالاهای بی‌کیفیت شانسی برای حضور در بازار جهانی ندارند و با توجه به استاندارهای تعریف شده، کالاهای بی‌کیفیت از بازارهای کشورهای هدف صادرات حذف می‌شوند

 

یک نظر در مورد “حال بازار چرم مصنوعی خوب است

  1. شهریار چرم پاسخ

    سلام،‌ این نوشته یک «دیدگاه» است.
    برای پاک کردن یا ویرایش یک دیدگاه، باید وارد بخش مدیریت شوید، سپس به بخش دیدگاه‌ها بروید٬ در آن‌جا می‌توانید دیدگاه‌ها را ویرایش و یا پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *