مزیت نسبی بازارهای هدف صادراتی چرم

ایران یکی از قدیمی ترین تولیدکننده گان چرم در جهان است. با این حال سهم این کشور از صادرات جهانی پوست و چرم بسیار اندک و طی سال های اخیر دارای روند نزولی بوده است. شناخت و اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی می تواند برای حضور موفق در بازارهای جهانی پوست و چرم و نیز تدوین استراتژی مناسب توسعه‌ی صادرات غیر نفتی نقش اساسی ایفا کند.

بر این اساس، هدف اصلی این مطالعه بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات صنایع پوست و چرم ایران برای دوره‌ی زمانی 2002-2006 است. نتایج حاکی از آن است که ایران در صادرات پوست و چرم دارای مزیت نسبی صادراتی است و رقبای عمده‌ی ایران در این گروه کالایی، عمدتا کشورهای در حال توسعه نظیر اتیوپی، پاراگوئه، هایتی و آرژانتین هستند.

هم چنین کشورهای هنگ کنگ، برزیل، اروگوئه و چین به عنوان بازارهای اولویت دار برای صادرات این محصول شناسایی شدند.

دانلود ادامه کتاب:  مزیت نسبی بازارهای هدف صادراتی چرم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *