ایرانی ها سالانه چند میلیون جفت کفش تولید داخل می پوشند؟

با مدیریت واردات بی رویه کفش که در چند سال اخیر صدمه زیادی به صنعت کفش داخلی زده بود بار دیگر این صنعت انتظار روزهای خوب گذشته را می کشد.

رسول شجری، رییس اتحادیه کشوری کفش و کیف ایران درباره واردات کیف و کفش گفت:«در حال حاضر واردات مثل گذشته و به آن فراوانی نیست ولی برای ما مشکل ساز است. واردات کیف بیشتر است اما واردات کفش تعدیل شده است.»

او افزود:« با توجه به گران شدن ارز ما تقریبا بحث چینی ها را به آن شکل نداریم. »

بر اساس گفته های شجری سالانه حدود ۲۵۰ میلیون جفت کفش تولید می شود که در میان آن انواع و اقسام پاپوش را می توان در نظر گرفت.

رییس اتحادیه کشوری کفش و کیف در واکنش به اینکه دلیل استقبال از کفش های خارجی با وجود حجم زیاد تولید کفش در داخل چیست، توضیحی اینگونه مطرح کرد:« آنها در چشم تر هستند چون برند اند و روی آنها تبلیغات انجام می شود؛ ولی نیاز بازار را بیشتر برند های داخلی تولید می کنند. »

او با تاکید بر اینکه در رفت و آمدهای خود و حضور در اجتماع های مختلف به این موضوع رسیده که حجم زیادی از شهروندان از کفش های تولید داخل استفاده می کنند:« من با مترو رفت و آمد می کنم و می بینیم بیش از ۹۰ درصد کفش هایی که استفاده می شود ساخت وطن است. دلیل آن هم استحکام کفش های داخلی است. همچنین هموطن های ما حساس شدند و از سوی دیگر به خاطر قیمت خوب کفش های داخلی خریداری می کنند.»

شجری در بخشی دیگری از توضیحات خود بر این موضوع تاکید کرد که کفش ایرانی می توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد:« ما می توانیم بازارهای جهانی را داشته باشیم. به دلیل نابسامانی هایی که در چند سال اخیر در بحث واردات و مسائل بانکی داشتیم و همچنین تحریم ها نشد که تولید کنندگان ما در بازارهای جهانی شرکت کنند.»

نوشته ایرانی ها سالانه چند میلیون جفت کفش تولید داخل می پوشند؟ اولین بار در انجمن صنفی کارآفرینان صنعت کفش تبریز پدیدار شد.

منبع: انجمن صنفی کارآفرینان صنعت کفش تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *